mail: kontakt@kontakt.pl
tel. 601 234 567
Ul. Uliczna 25
Warszawa 02-200
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In facilisis lorem commodo, tincidunt tortor luctus, porttitor neque. Fusce nisl massa, lobortis at diam vel
mail: kontakt@kontakt.pl
tel. 601 234 567
Ul. Uliczna 25
Warszawa 02-200
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In facilisis lorem commodo, tincidunt tortor luctus, porttitor neque. Fusce nisl massa, lobortis at diam vel
biuro@medichelp.pl
tel. 693 440 323
ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 74/320
Wrocław 50-020
Mamy przyjemność przedstawić Państwu pierwszą część wywiadu Pana Bartosza Boberskiego jakiego udzielił jednemu z portali internetowych zajmującego się tematyką poronień.
Temat: Prawa rodziców po poronieniu na skutek błędów lekarskich.
1. Dziennikarz: Witam, co powinny zrobić osoby, które uważają, że poroniły z powodu błędu, zaniedbania bądź niedopatrzenia przez personel szpitala?
BB: Ważne jest aby po poronieniu poznać przyczyny poronienia. Wówczas należy zlecić badania, które pozwolą nam określić co było przyczyną poronienia i czy była szansa na wcześniejsze wykrycie problemu i zapobiegnięciu jego wystąpieniu. Istotne jest również zabezpieczenie wszelkiej dokumentacji medycznej. W zasadzie wszystko co może stanowić dowód na popełnienie błędu. Zasugeruję w tym miejscu również nagrywanie rozmów z lekarzami, położnymi co również może mieć istotne znaczenie.
2. Dziennikarz: Jakie są najczęstsze przyczyny wystąpienia poronień?
BB: Wiele osób, które zgłaszają się do nas z powodu poronienia jest przekonana, że winą za śmierć ich dziecka jest odpowiedzialny personel szpitala. Niestety zdecydowana większość przypadków jakie analizujemy pokazuje, że lekarze nie mieli wpływu na tak tragiczny scenariusz. Najczęstszymi przyczynami samoistnych poronień są zaburzenia hormonalne, nieprawidłowości w budowie macicy czy wady genetyczne u dziecka, które nie świadczą o popełnieniu błędu lekarskiego.
3. Dziennikarz: W takim razie w którym momencie najczęściej może dojść do wystąpienia błędu lekarskiego?
BB: Na pewno błędem lekarskim jest zlekceważenie zlecenia badań na wystąpienie choroby o podłożu endokrynologicznym czyli choroby tarczycy albo błędna diagnoza i nieodpowiednia przypisana dawka hormonu co mogło doprowadzić do poronienia. Innym przykładem może być niewykrycie przez lekarza podczas podstawowego badania ginekologicznego mięśniaków macicy. Wczesne wykrycie guzów powoduje, że mamy dużeszanse na skuteczne i całkowite wyleczenie. Niestety nie wykrycie guzów może doprowadzić do poronienia co jest definitywnym błędem lekarskim. Kolejnym przykładem może być odszkodowanie i zadośćuczynienie za zakażenie szpitalne, które doprowadziło do powikłań i ostatecznie do poronienia. Najczęstszym popełniamy błędem w przypadku poronień jest łyżeczkowanie czyli źle wykonany zabieg czyszczenia macicy po obumarciu zarodka. Efektem, źle przeprowadzonego czyszczenia są mocne bóle w podbrzuszu, przy chodzeniu, siadaniu, krwawienia, ostatecznie możliwa depresja. Ważne jest aby posiadać dowód na źle wyczyszczoną macicę w postaci opinii innych ginekologów. Dodam na koniec, że podczas zabiegu może dojść do przebicia np. mięśnia macicy, co wywołało konieczność wykonania operacji naprawczej. W takim przypadku również można się dopatrzeć zaniedbań ze strony szpitala.
4. Dziennikarz: Czy może nam Pan przybliżyć czym zajmuje się spółka Medic Help?
BB: Spółka Medic Help zajmuje się pomocą poszkodowanym przez błędy lekarskie. Zapewniamy pomoc prawną polegającą na ocenie sprawy pod katem możliwości dochodzenia roszczeń odszkodowawczych, prowadzenie sprawy odszkodowawczej na etapie przedsądowym i w sądzie oraz pomoc finansową poprzez wspieranie poszkodowanych zapewniając wydatki na niezbędne opinie medyczne oraz wykładamy koszty sądowe w sytuacji, gdy nie uda się uzyskać zwolnienia od tych kosztów.
5. Dziennikarz: Czym różni się Medic Help od wielu innych firm odszkodowawczych zajmujących się błędami medycznymi?
BB: Współpracujemy z wieloma prawnikami, którzy specjalizują się w tej dziedzinie, naszą przewagą jest wielość podmiotów z którymi współpracujemy i możliwość dopasowania odpowiedniej kancelarii do potrzeb klienta i specyfiki jego sprawy.
Druga część wywiadu zostanie opublikowana niebawem.
Mh
tel. 693 440 323